「無責任自翻」Yuri!!! on Ice ED-You Only Live Once 英/中歌詞

其實最近才把動畫補完
Yuri on ice的片尾曲   不管是日文版或是英文翻唱版我都非常喜歡
聽著聽著就有種充滿勇氣的感覺

Yuri on ice真的好可怕 不管是oped都是我心目中的神曲
我覺得我把所有能想到的耀眼關聯詞都用完了(笑)
You only live once=人生只有一次=活在當下
個人比較喜歡活在當下這個說法






Kuraiinu - You Only Live Once
英文/中文歌詞


You only live once 活在當下
You only live once 活在當下
You only live once 活在當下
You only live once 活在當下

You're so beautiful tonight 今晚你如此美麗
The way you look, it feels so right 那就是為何 你讓我目眩神迷
Don't wanna wait another day  不要再蹉跎
Come on and take my breath away 來吧 令我神魂顛倒

Shining brightly like the sun  宛如太陽般 耀眼奪目
Born again, live only once 重生  人生只有一次
Living on, so I can fight  燦爛活著 翱翔於天際
So again, can we ignite the moonlight 再一次 與日月爭輝

Waiting for the light  等待那光輝
There's no a thing I hear tonight  什麼都聽不見
But even then a butterfly's  即使只是蝴蝶
Shining so bright, so don't you cry 也如此光彩奪目 不必感到悲傷

When I get hurt I refuse  當我受傷時
To let my light go out and lose  拒絕讓我的光輝消失
'Cos you showed me how to try 正是因為你 讓我了解
To live on and let my right go and shine 燦爛活著 把握機會 讓世人驚豔

You only live once 活在當下
You only live once 活在當下
You only live once 活在當下
You only live once 活在當下
You only live once 活在當下

You're amazing even I  你如此令人驚嘆
Can't believe how bright you shine 即便是我 也不敢相信你如此閃耀
When I'm lose in my own fright  當我在恐懼中迷失自我
Everybody knows you're right 世人都知道你是對的

Looking at you all I see is 當我注視著你
Beauty shining right at me 我只能看見 在我身旁 耀眼的光芒
When you sadness grows inside  當你沉浸於悲傷時
We believe you'll come out strong  我們仍堅信 你能更加茁壯

Dreaming of the day  夢想著那天
That all the pain that we endured 所有忍受的苦痛都消失殆盡
Fades away and all that we hear  只能聽見
I endless thundering applause 不絕於耳的掌聲

When I get hurt I refuse  當我受傷時
To let my light go out and lose  拒絕讓我的光輝消失
'Cos you showed me how to try 正是因為你 讓我了解
To live on and let my right go and shine 燦爛活著 把握機會 讓世人驚豔

You only live once 活在當下
You only live once 活在當下




歌詞為本人翻譯,若要轉載請附上網址出處和譯者٩( 'ω' )و 


留言

這個網誌中的熱門文章