「無責任自翻」頭文字D BGM-The Top 英/中歌詞


跩到無極限的歌詞(笑)
也是高橋啟介RX-7(FD3S) vs 北條豪NSX(NA1)的插曲




雖然這場贏家是啟介,但感覺如果把這首歌中段套入兄弟之間的競爭關係
高橋兄弟不太會出現這個場景吧....畢竟啟介兄控的很明顯
北條兄弟感覺跟歌詞比較符合(遠望)

有人評論說這首歌詞比起賽車,更像是決鬥要殺死對方的感覺
這首歌也很適合當涼介VS死神的插曲(單方面認真的想殺死對方)
涼介想要用自己的FC強行煞車GTR
我還在內心瘋狂吶喊涼介你這個傻孩子別做傻事我們需要你啊(入戲很深


是說頭文字D的BGM好適合工作時聽,根本是電音神曲庫
推薦一下我最熱愛的幾首BGM,首首神曲↓


Initial D - Running in The 90s
Initial D - Mikado
Initial D 5th Stage Soundtrack - The Top
Initial D 5th Stage Soundtrack - A Perfect Hero
Initial D 5th Stage Soundtrack - Rockin' Hardcore
Initial D 5th Stage SOUNDFILES - Project.D III
Initial D 5th Stage Soundtrack - Up and Dance, Up and Go
Initial D 5th Stage Soundtrack - I Won't Fall Apart




歌曲


喜歡的翻唱


Initial D 5th Stage Soundtrack

KEN BLAST - THE TOP 



英文歌詞


Final lap I'm on top of the world
And I will never rest for second again
One more time I have beaten them out
The scent of gasoline announces the end

They all said I'd best give it up
What a fool, to believe their lie-ie-ies!
Now they've fallen, I'm at the top
Are you ready now to die-ie-ie?

I came up from the bottom
And into the top
For the first time I feel alive
I can fly like an eagle
And strike like a hawk
Do you think you can survive... the top?

One more turn and I'll settle the score
A rubber fire screams into the night
Crash and burn is what you're gonna do
I am a master of the asphalt fight

They all said I'd best give it up
What a fool, to believe their lie-ie-ies!
Now they've fallen, I'm at the top
Are you ready now to die-ie-ie?

I came up from the bottom
And into the top
For the first time I feel alive!
I can fly like an eagle
And strike like a hawk
Do you think you can survive...

I came up from the bottom
And into the top
For the first time I feel alive!
I can fly like an eagle
And strike like a hawk
Do you think you can survive... the top?

What were you thinking, telling me to change my game?
This style wasn't going anywhere, it was kaput!
Don't you see what I've done with this place, this whole thing?
Don't you see that I've changed the game?
No, I am the game!
Before I knew where this is going, I would have listened to you.
Right now I've distanced myself from whatever you have to say.
I made this something way bigger than you're ever gonna be!
I've made it this far, and I'm taking it to the top!


中文歌詞


最後一圈 我將站在世界之巔
沒有任何可趁之機
又一次擊敗眾人
汽油的香氣 宣告比賽已終結

眾人都說我最好快點放棄
只有蠢蛋會相信他們的謊言
現在他們都已殞落 而我成為王者
準備好受死了嗎

*我從深淵 爬升至巔峰
初次感受到活著的快感
宛如大鷲般敖翔
宛如老鷹般攻擊
你認為你有存活的機會嗎  輸家?

再跑一圈 我又得分了
輪胎摩擦出的火花劃破夜晚
毀滅且燃燒殆盡是你的命運
我是公路之戰的主宰

眾人都說我最好快點放棄
只有蠢蛋會相信他們的謊言
現在他們都已殞落 而我成為王者
準備好受死了嗎

*  *

你竟敢妄想挑戰我的主場
我會毀滅過往的一切
難道沒看到一切都在我掌握嗎
難道你沒看到我已掌握這遊戲
我才是一切的主宰
以前我對你言聽計從
此刻 我要將你的一切拋在腦後
我會比你過往的成就更加乎輝煌
我將得到至高無上的榮耀

* *


歌詞為本人翻譯,若要轉載請附上網址出處和譯者٩( 'ω' )و 

留言

  1. 文章寫的很好,感謝分享,小的也是頭D迷~更是啟介控🥰🥰🥰

    回覆刪除
    回覆
    1. 謝謝留言!!能遇到喜歡高橋兄弟的粉絲太好了!!!(我是涼介控)

      刪除

張貼留言

這個網誌中的熱門文章